دوچرخه را انتخاب کنید

دوچرخه را انتخاب کنید

پیام مدیر سایت :

محل نمایش تبلیغات شما محل نمایش تبلیغات شما


اینکه کدام دوچرخه و مدل را برای کوهنوردی انتخاب کنیم کمی جای بحث دارد، ما در اینجا قصد داریم به دوچرخه کوهستان بپردازیم و این زمینه را بررسی کنیم، پس کاری به دوچرخه های دوره ای نداریم. اگر هدف بدنسازی کوهنوردی و گشت و گذار در همه جای طبیعت است مثل من باید به کراس کانتری بروید. اگر فکر می کنید که سراشیبی و پرش های گرم در کوه و طبیعت برای شما بسیار جذاب است و همچنین جسارت این کار را دارید، اما در عین حال نمی خواهید لذت کراس کانتری را از دست بدهید، می توانید هدف خود را داشته باشید. سواری رایگان همین الان اما اگر بسیار هیجان زده هستید و به دنبال هیجان عالی هستید، دانهیل بهترین است. قبل از رفتن به Dunhill و کشتن خود، باید با یک کراس کانتری یا سواری رایگان شروع کنید و مهارت های لازم را برای یک یا دو سال یاد بگیرید، سپس به این رشته بروید.

اگر بخواهیم در مورد قیمت بحث کنیم، از ارزان ترین تا گران ترین است.

کراس کانتری
سواری مجانی
دن هیل
اجزای دوچرخه کوهستان
یکی از مهم ترین و بسیار مهم ترین قسمت های دوچرخه، صندوق عقب دوچرخه است. دوچرخه کوهستان انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

- تیتانیوم:
دارای عمر طولانی، سبک، خشک و انعطاف پذیری کم است. فلز گران و بسیار کم مصرف است. این نوع دوچرخه ها گرانتر از بقیه هستند.

- کربن:
بسیار سبک است اما قیمت دوچرخه را افزایش می دهد. عیب بزرگ این ماده این است که در برابر ضربه حساس و شکننده است. این به طور گسترده در دوچرخه های خوابیده استفاده می شود و دوچرخه های کراس کانتری جدید استفاده می شود. مطمئناً کربن برای دوچرخه های باربری و دانهیل نیست.

- آلومینیوم:
رایج ترین تنه است. هم سبک و هم فرآیند تولید ساده تر است و به همین دلیل این نوع دوچرخه قیمت پایین تری دارد. در حال حاضر این آلیاژها از آلومینیوم مورد استفاده 6061، 7005، 7075 ساخته می شوند. هر شرکتی به سلیقه خود از این آلیاژها استفاده می کند.

- کرامول:
به شرطی که در معرض زنگ زدگی نباشد، عمر نامحدودی دارد، اما فرآیند تولید آن سخت و تقریباً منسوخ شده است.

ترکیب آلومینیوم و کربن:
تنه های جدیدی که از ترکیب آلومینیوم و کربن ساخته شده اند به تازگی وارد بازار شده اند. به این ترتیب قطعاتی که کمتر در معرض ضربه قرار می گیرند از کربن و بقیه از آلومینیوم ساخته می شوند تا هم از سبکی کربن و هم از استحکام آلومینیوم استفاده شود. این تنه ها برای کراس کانتری استفاده می شوند.

- اهن:
همون دوچرخه های ارزان و سنگین و بی کیفیت

ترمز دوچرخه:
امروزه ترمزهای دوچرخه تغییر کرده است. ترمز دوچرخه تاثیر زیادی بر قیمت دوچرخه دارد. همینطور کیفیت.

اولین نوع سیستم بایت ترمز V-break دوچرخه
این سیستم همان سیستم قدیمی است. این نوع ترمز یا سیمی یا روغنی (هیدرولیک) است. نوع هیدرولیک آن بهتر و گرانتر است.

نوع دوم ترمز دیسکی مشابه ترمز موتور سیکلت است:
این نوع ترمز روغنی یا هیدرولیک یا سیمی است. نوع هیدرولیک آن بهتر و گرانتر است. بهترین نوع ترمز از نظر کنترل دوچرخه و عملکرد دیسک هیدرولیک نیز گران ترین نوع ترمز است. این نوع ترمز برای دوچرخه های دان هیل ضروری است که در شیب ها و سرعت های بالا باید با دقت زیادی کنترل شوند. همچنین در طراحی دوچرخه های فری سواری و کراس کانتری در مدل های زیادی استفاده می شود.

همانطور که می دانید لوازم جانبی شامل بقیه مواردی است که روی صندوق عقب نصب می شود. مانند فرمان، چرخ، پدال، زنجیر، گیربکس، خودرو، صندلی، ترمز و …. اجزای مکانیکی دوچرخه که وظیفه حرکت دوچرخه را بر عهده دارند. شامل زنجیر و گیربکس، ترمز، اتومبیل، ترازو، پدال، چرخ دنده معمولاً هدف اصلی اصطلاح دوچرخه سواران لوازم جانبی است.

این دستگاه ها معمولا توسط یکی از دو شرکت بزرگ دنیا استفاده می شود. یکی شیمانو که حتما اسمش را زیاد شنیده اید که یک شرکت ژاپنی است و دیگری SRAM که یک شرکت آمریکایی است. این شرکت ها در هر یک از محصولات خود محصولات متنوعی دارند.

مثلا دوچرخه شما از کدام دسته از لوازم شیمانو استفاده می کند؟ بسیار مهم است و روی قیمت و کیفیت دوچرخه تاثیر می گذارد.

این شرکت ها لوازم جانبی دوچرخه را از دسته های معمولی تا حرفه ای تولید می کنند و مهم است که هنگام خرید دوچرخه یا خودتان این دسته ها را بشناسید.

طبقه بندی قطعات شیمانو
دسته حرفه ای به ترتیب از کمترین مقدار به بالاترین ارزش:
1Deore 2-Deore LX 3-SLX 4-Hone 5-DeoreXT 6-Saint 7-XTR

طبقه متوسط ​​به شرح زیر
1Altus 2-Acera 3-Alivio

دسته پایین:
1Sis 2-Tourney

برای Sram:
X-0 و X-9 Professional. متوسط ​​و پایین X-7، SX-5، SX-4، 3.0 هستند.

هر چه دسته لوازم جانبی بالاتر باشد، گرانتر، سبک تر، کارآمدتر و قوی تر خواهد بود. به عنوان مثال، قیمت یک ست لوازم جانبی شیمانو XTR که مخصوص مسابقات جهانی است، چند برابر یک دوچرخه کراس کانتری با لوازم معمولی است.

برای بهترین قیمت و مزیت کیفیت، Shimano Deore و بالاتر را انتخاب کنید. معمولا لوازم جانبی شما ممکن است از ترکیبی از دسته های مختلف باشد. مثلا همه لوازم شما Shimano Deore و گیربکس شما Deor است

 

https://jahancyclet.com/product-category/%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d9%88-%d8%aa%d8%ac%d9%87%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%aa/



بازدید : 429
جمعه 2 ارديبهشت 1401 - 16:12
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: